محل تبلیغات شما
در دوران ما تبلیغات و رسانه ها به قدری تاثیر گذار هستند که قدرتمندان و صاحبان صنایع بواسطه آن قدرت و میزان فروش خود را با نفوذ در ذهن و روان مردم افزایش می دهند.هر تبلیغاتی که در تلویزیون ورادیو و کتابها ومجلات واز همه مهمتر و گسترده تر در شبکه های اجتماعی انجام می شود به علت تکرار فراوان وجلوه های گروفیکی جالب و ارتباط با نیازهای مخاطبان و بدیع بودن آنها که حس کنجکاوی را تحریک می کنند برای همیشه در ذهن مخاطبان باقی می ماند و در هر فرصت وموقعیتی که برای فرد پیش می آید بلافاصله در عمل ، رفتار و انتخاب آنان تاثیر می گذارد.فرقی نمی کند این‌تبلیغات جنبه مثبت دارند یا منفی. منافع شخص یا عموم را در نظر دارد یا نه.حتی تاثیر این تبلیغات به قدری است که فرد، رفتارهای متناقض از خود بروز می دهد .زیرا افراد ناخودآگاه، تبلیغات رسانه ای متناقض را هم درونی می کنند.مانند‌اینکه هم به قهرمانان ملی افتخار کند وهم به قهرمانان دشمن.زیرا به همان حد و همان اندازه شاهد تبلیغ رسانه ای بوده و به هر دو علاقه پیدا کرده است.علت وعلل آن نه هجمه های رسانه ای دشمنان است ونه بازبودن فضاهای واقعی ومجازی. بلکه نبود سواد رسانه ای است.وقتی مردم به همان اندازه به قهرمانان خود مانند سردار سلیمانی ارزش قایل می شود به همان اندازه هم به‌عناصر مخالف دل می بندد.زیرا ماهها وسالها آنان به عنوان قهرمان در رسانه ها مطرح شده اند.نه تنها افراد بلکه خود کلمات هم معنی خاصی پیدا می کنند و در اثر فعالیتهای ذهنی که همان یادگیری است در کلمه تداعی می کنند.مثل کلمه جانشین و
-امروز وقتی در یک مغازه ای بودم وخود صاحب مغازه حضور نداشت کودکی آمد و چیزی خواست و گفت:صاحب مغازه کجاست؟گفتم "فعلاََ نیست.من جانشین او هستم".بلافاصله ذهن کودک به چیز دیگری معطوف شد و فرد خاصی در ذهنش تداعی کرد وگفت:"نه جانشین فلانی است که می آید و تاج وتخت را تحویل می گیرد"!
در هر صورت کودکان ونوجوانان در معرض تبلیغات گسترده رسانه ای قرار دارند و روز وشب از طریق دیش های ماهواره ای وگوشی های هوشمند متصل به اینترنت و حرف وحدیثهای مردم که ناشی از مشکلات و مسایل لاینحل اجتماعی است بمباران فکری وذهنی می شوند و سپس نه به شکل آکادمیک وتحلیلی بلکه حتی بصورت تفکر انتقادی و تامل عامیانه، مسایل را مورد نقادی قرار نمی دهند و آن مطالب را بصورت خام در ذهن ‌و درون خود درونی می کنند.بنابراین راه چاره آموزش سواد رسانه ای وتفکر انتقادی به کودکان ونوجوانان است تا مسایل را نه ازدیدگاه دیگران بلکه ازدیدگاه بالاتر ببینند.

استفاده از همگام مدارس فرصتی برای افزایش مهارت سواد رایانه ای و انگیزه یادگیری

رابطه مستقیم میزان مطالعه وخرید کتاب توسط دانش آموزان با وضعیت اقتصادی خانواده

معضلی بنام ثبت نام فله ای دانش آموزان در مسابقات و جشنواره ها درهمگام

ای ,رسانه ,های ,تبلیغات ,هم ,ذهن ,رسانه ای ,می کنند ,به قهرمانان ,همان اندازه ,در ذهن

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

tripcortetua آموزشگاه ابتدایی ارشاد خراجی 99 - 98 رز سیاه بانک مقاله بیس مدیریت 2019 الزویر و آمرالد inbonfimi مرجع مشاوره و معرفی انواع برند های یو پی اس در شیراز اسلحه و مهمات نخجیر Holly's memory هر چی بخوای موسسه خیریه توانبخشی شکوفه های شهرستان فریمان